I din kundvagn:



Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

De viktiga budorden som får din sajt att sälja mer


Sveriges populäraste tipsbrev om att göra affärer på nätet
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)

Börja med att formulera syftet med hemsidan tydligt och håll dig till det syftet. Det här kanske känns löjligt om du är enmansföretagare men om du litar på vad jag säger och gör det så kommer du att aldrig behöver fundera över syftet mer. Du behöver inte fundera när du lägger in nytt material eller när du vill göra förändringar. Ställ bara frågan: Kommer det här nya som jag vill ha med att hjälpa hemsidans syfte? Det här hjälper dig att inte bli för förtjust i nya tekniska lösningar för teknikens skull och det hjälper dig också att undermedvetet styra innehållet dit det ska. Visa dina budord för alla som vill se dem. Så här skulle dina tio budord kunna se ut:

1. Sidornas jobb är att samla adresser till kunder vi ska bearbeta utanför nätet.
2. Vi ska vara personliga men inte privata.
3. Allt nytt material ska förstärka viljan hos besökaren att prenumerera på vårt nyhetsbrev.
4. Alla våra sidor ska backa någon av våra produkter.
5. Alla våra sidor ska ha en inbyggd inbjudan till kontakt med oss.
6. Vår hemsida blir aldrig färdig. Det finns alltid nya saker att göra som hjälper besökarna.
7. Hemsidan ska uppdateras en gång i veckan.
8. Innehåll och utveckling diskuteras på ett möte varje tisdag.
9. Alla idéer som förstärker hemsidan och lönsamheten belönas.
10. Ansvarig för hemsidan är NN som avgör vad som ska finnas med på sidan.

Med de här riktlinjerna är det svårt att misslyckas på nätet. Visst, det är viktigt att ha en bra produkt, men det har du säkert redan. Det är i det personliga du vinner på nätet. Det är den som har ett så bra innehåll att besökarna vill komma tillbaka igen som vinner till slut.

Nyckeln till att få besökaren att köpa är att vara personlig. Att ge riktiga e-postadresser, att uppmuntra folk att skriva till er. Att visa er på bild, att ge tips och vara generös, att visa att ni kommer att finnas kvar och att ni brinner för det ni gör. Det är egentligen det som är hela hemligheten med att lyckas på nätet - och det roliga är att det fortfarande är så få som förstår det - bra för dig = bra för mig.

Idéer som andra har gillat

469 snabba tips som ökar försäljningen på din sajt

"Konkreta tips på hur man lyfter försäljningen i sin internetbutik, baserat på författarens egna erfarenheter. Täcker de flesta områden inom digital säljteknik och lägger också fokus på sådant som innehåll och design. En bra inspiratör både för nybörjare och de som vill avancera."
Internetworld

"Det som var bra med boken är att den kom till bra användning nu när vi håller på att bygga en ny webbshop, väldigt innehållsrik var den också. Boken hjälpte mig framförallt att tänka på olika typer av säljstrategier för att få kunden att handla på vår hemsida samt hur man skapar trygghet för kunden att trycka på ”köp” knappen. Jättetack för alla dessa tips som boken innehåller."
Häni Yones, Kramtex Workwear

"Boken har hjälpt till att bygga strukturen på vår sajt. Innan jag läste boken var sajten rätt rörig och inte speciellt säljande. Nu går sidan bra med en jämn ström av ordrar."
Daniel Evertsson, Creative Reklam

”Jag fick ett helt nytt tänk av boken. Den är en nyckel till framgång som jag har saknat.”
Christoffer Steffens

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


Artikeln är skyddad med Google authorship






Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Kolla här om brevet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan:




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.





  Internet.nu är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@internet.nu | Sitemap