Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hur du utformar en webbpolicy för ditt företag




Det finns något med hemsidor som gör att de har en tendens att, om inte hamna längst ner på prioriteringslistan, så i alla fall ständigt ha en lust att glida neråt i prioritet hela tiden. Den verkliga världen pockar alltid på uppmärksamhet medan webbsidorna tiger still. Hemsidan är inte som en levande säljare som säger att broschyrerna måste göras om för att de är inaktuella. Det här syndromet måste du mota i grinden genom att ha en tydlig policy för din hemsida.

Gör några budord som är huggna i sten

Börja med att formulera syftet med hemsidan tydligt och håll dig till det syftet. Det här kanske känns löjligt om du är enmansföretagare men om du litar på vad jag säger och gör det så kommer du att tjäna på det eftersom du aldrig behöver fundera över syftet mer. Du behöver inte fundera när du lägger in nytt material eller när du vill göra förändringar. Ställ bara frågan: Kommer det här nya som jag vill ha med att hjälpa hemsidans syfte? Det här hjälper dig att inte bli för förtjust i nya tekniska lösningar för teknikens skull och det hjälper dig också att undermedvetet styra innehållet dit det ska. Visa dina budord för alla som vill se dem. Så här skulle dina tio budord kunna se ut:

1. Sidornas jobb är att samla adresser till kunder vi ska bearbeta offline.
2. Vi ska vara personliga men inte privata.
3. Allt nytt material ska förstärka viljan hos besökaren att prenumerera på vårt nyhetsbrev.
4. Alla våra sidor ska backa en av våra produkter.
5. Alla våra sidor ska ha en inbyggd inbjudan till kontakt med oss.
6. Vår hemsida blir aldrig färdig. Det finns alltid nya saker att göra som hjälper besökarna.
7. Hemsidan ska uppdateras en gång i veckan.
8. Innehåll och utveckling diskuteras på ett möte varje tisdag.
9. Alla idéer som förstärker hemsidan och lönsamheten belönas.
10. Ansvarig för hemsidan är NN.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.



Tio punkter till som du måste ha med i tankarna för att göra en webbpolicy:

1. Hur ska vi få med hemsidan i den vanliga vardagen?
2. Hur sköter vi uppdateringar? Vem ska göra det? Ska någon på ditt företag göra det? Hur ska tid avsättas till det?
3. Vem ska vara filtret för vad som får läggas in?
4. Hur ska ni undersöka kundernas betalningsförmåga?
5. Var ska hemsidan vara om ett år?
6. Hur ofta ska vi ha speciella webbmöten?
7. Vem ska ansvara för nytt innehåll?
8. Hur bygger vi in framtiden i hemsidan? Vet vi redan nu att den kommer att utvecklas? Vad kan vi göra idag för att underlätta förändringarna när de kommer?
9. Vilka delar av innehållet kommer att förlora aktualitet snabbt och vad ska vi ha där istället?
10. Hur ska vi sköta marknadsföringen av sidorna?

Det är svårt att misslyckas på nätet om du har en bra webbpolicy som leder till en aktiv och bra hemsida dit kunderna kommer tillbaka för att få mer. Så är det bara.

Idéer som andra har gillat

469 snabba tips som ökar försäljningen på din sajt

"Konkreta tips på hur man lyfter försäljningen i sin internetbutik, baserat på författarens egna erfarenheter. Täcker de flesta områden inom digital säljteknik och lägger också fokus på sådant som innehåll och design. En bra inspiratör både för nybörjare och de som vill avancera."
Internetworld

"Det som var bra med boken är att den kom till bra användning nu när vi håller på att bygga en ny webbshop, väldigt innehållsrik var den också. Boken hjälpte mig framförallt att tänka på olika typer av säljstrategier för att få kunden att handla på vår hemsida samt hur man skapar trygghet för kunden att trycka på ”köp” knappen. Jättetack för alla dessa tips som boken innehåller."
Häni Yones, Kramtex Workwear

"Boken har hjälpt till att bygga strukturen på vår sajt. Innan jag läste boken var sajten rätt rörig och inte speciellt säljande. Nu går sidan bra med en jämn ström av ordrar."
Daniel Evertsson, Creative Reklam

”Jag fick ett helt nytt tänk av boken. Den är en nyckel till framgång som jag har saknat.”
Christoffer Steffens

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Kolla här om brevet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se